Lomapaikkojen tilanne - Tiedote 14/2019

Liiton omistamien lomahuoneistojen tilanne

Ruka

Rukan sisäremontti ja ulkomaalaus on saatu valmiiksi. Jäsenet ja yhteistyökumppanit pääsevät taas vuokraamaan kahta huoneistoa (allergiahuoneisto ja lemmikeille sallittu huoneisto) ilman remontin aiheuttamia häiriötekijöitä.

Tänä vuonna syysloman viettäjät pääsevät ruska-ajan lisäksi nautiskelemaan myös maastohiihdosta, sillä Rukalla on jo avattu ensilumen latu säilötystä lumesta! Valaistu latu kulkee Rukan kylästä Kaltiolammen rannalta Kelorinteelle 500 m suuntaansa. Latu on maksuton ja avoinna päivittäin kaikille käyttäjille. Valaistus on päällä klo 21 asti. Ladulta löytyy sekä perinteisen että vapaan hiihtotyylin ura.

Ylläs

Liiton omistamassa Ylläksen huoneiston remontti on edennyt huoneistokohtaisiin korjauksiin. Liiton puheenjohtaja ja taloudenhoitaja kävivät syyskuussa Ylläksellä tapaamassa urakoitsijan ja yhtiön valvojan. Taloyhtiön toimesta kaikkiin huoneistoihin on tehty tarvittavat perusparannukset mm. hirsipainumien korjaukset ja lämminvesivaraajien vaihdot.

Tullivirkamiesliiton kustantamana huoneiston sisätiloihin on jo tehty lukuisia parannuksia ja remontti jatkuu yhä. Huoneistossa on mm. uusittu pesuhuone, saunan lauteet ja kiuas. Vanha takka on purettu ja tilalle muurataan uusi varaava takka, kodinkoneita uusitaan ja myös keittiön irtaimistoa. Uusi vuodesohva on tilattu ja vuodevarustusta tullaan muutenkin päivittämään.

Tullivirkamiesliiton liittohallitus keskusteli kokouksessaan 18. syyskuuta lemmikkieläinten sallimisesta huoneistossa. Tällainen toive oli esitetty useammaltakin jäseneltä. Liittohallitus äänesti asiasta ja enemmistön äänin päätettiin, että lemmikkieläimiä saa tuoda Ylläksen huoneistoon. Vuokraajien vastuulla on, että huoneisto siivotaan perusteellisesti lemmikin jäljiltä ja että lemmikit eivät aiheuta vahinkoja.

Jäsenistöltä oli tullut myös toive, että liitto hankkisi Ylläkselle hissilippuja. Liittohallitus kuitenkin päätti, ettei lippuja ainakaan toistaiseksi hankita.

Tallinna

Tallinnan huoneistossa on todettu tarpeen teetättää pesuhuoneen remontti, mutta sen aikataulu ei ole vielä selvillä.

Iso Roobertinkatu

Helsingin Iso Roobertinkatu 9:n eräs osakkeenomistaja on esittänyt, että selvitettäisiin hissin rakentamista kyseiseen kiinteistöön. Liittohallitus kannatti selvityksen käynnistämistä elokuun kokouksessaan. Asia ei ole toistaiseksi edennyt.

Lomapaikkojen varaukset

tvml.lomapaikat@gmail.com  (kiireellisissä tapauksissa 050 548 4078/Leena Lehto)
Lomapaikkojen vapaat ajat voi tarkistaa liiton nettisivuilta www.tvml.fi/lomakohteet

Tiedustelut

Jari Niemisestä päätoiminen pääluottamusmies

Jari Nieminen valittiin 26.9. Tullin jukolaiseksi päätoimiseksi pääluottamusmieheksi toimikaudelle 1.10.2019-30.9.2022.

Tullivirkamiesliitto onnittelee Jaria valinnasta ja toivottaa menestystä vaativaan tehtävään!

Tärkeää tietoa luottamusmiesvalinnoista ja -vaaleista - Tiedote 13/2019

Luottamusasiat

Ilmoittautuminen JUKOn pääluottamusmieheksi ja muihin luottamustehtäviin on päättynyt 19. syyskuuta klo 12.

Päätoimiseksi pääluottamusmieheksi on ilmoittautunut kaksi ehdokasta. JUKOn Valtion neuvottelukunta on päättänyt, että päätoiminen pääluottamusmies valitaan liittojen kokouksessa. Valintakokoukseen voivat osallistua niiden jukolaisten liittojen edustajat (2 edustajaa/liitto), joilla on jäseniä Tullissa. Liittojen kokous pidetään 26.9.2019 klo 12.00 Tullivirkamiesliiton huoneistossa Helsingissä. Tullivirkamiesliiton edustajat liittojen kokouksessa ovat liittohallituksen päätöksen mukaisesti Kari Lehtinen ja Ulla Vehviläinen.

Alueelliset ja paikalliset luottamusmiehet, sekä näiden varahenkilöt valitaan alueellisesti järjestettävissä valintakokouksissa ns. sopuvaaleilla, mikäli kyseisiin tehtäviin ei ole muita kuin yksi ehdokas.

Jos ehdokkaita samaan luottamusmiestehtävään on enemmän kuin yksi, ehdokkaat todetaan vaalikokouksissa. Vaalikokous päättää vaalien ajankohdan ja paikan. Vaalit voidaan järjestää aikaisintaan 14 vuorokauden kuluttua siitä, kun niistä on ilmoitettu työnantajalle. Tästä syystä osa luottamusmiesvalinnoista siirtyy lokakuulle.

Vaalikokoukset ilmoittavat sopuvaalien tuloksen tai järjestettävien vaalien ajankohdan ja paikan heti kokouksen jälkeen sähköpostilla puheenjohtaja Jari Niemiselle ja pääluottamusmies Kari Lehtiselle sekä Tullin akavalaisen yhdistyksen puheenjohtaja Jukka Kuosmalle. Paikallisyhdistykset huolehtivat vaalien järjestelyistä.

Alue- ja paikallisluottamusmiestehtävät

Etelä-Suomi 1 alueluottamusmies
Pasila (eri osastot), Tullilaboratorio, Muihin jukolaisiin liittoihin kuuluvat.

Etelä-Suomi 2 alueluottamusmies
Lentotulli, satamat, pääkaupunkiseutu, Hanko, Lahti

Etelä-Suomi luottamusmiehet
Pääkaupunkiseutu, Vuosaari, Länsisatama Hanko, Lahti