Ruka

Sijainti

Tullivirkamiesliitolla on kaksi huoneistoa Kuusamossa Rukalla. Huoneistot sijaitsevat Ihtinki-järven rannalla, 5 km päässä Rukan rinteiltä ja 18 km päässä Kuusamosta. Ruka-risteyksessä on mm. Sale Ruka, apteekki, pankkiautomaatti, Alko, välinevuokraamoita ja huoltoasema. Jos haluat siirtää postisi Rukalle, niin se noudetaan Rukan risteyksestä.

Vuokraushinnat  2024

Huoneistot     1 ja 2 Jäsenhinta (euroa) Ammattiliitto AVA ry:n jäsenet ja NTO:n (S, DK, N ja IS) yhteistyökumppanit (euroa) Muut / Tulliliitto (NTO) (euroa)
normaaliviikot 200 350 450
sesonkiviikot     (viikot 8-17,           52 ja 01) 350 450 650
ruskaviikot      (viikot 36-37) 270 400 500

Sesonkiviikot laskutetaan kokonaisina viikkoina.
Sesonkien ulkopuolisille viikoille mahdollisuus tehdä vuorokausihintaisia varauksia. Vuorokausihinta on viikkohinta jaettuna seitsemällä.
Tullivirkamiesliiton eläkeläisjäsenille myönnetään 20 % alennus sesonkiviikkojen ulkopuolisten viikkojen hinnoista.

Kevään sesonkiviikkojen hakuaika viikot 35 – 40.
Vuodenvaihteen ja Ruskaviikkojen hakuaika viikot 18 – 22.

Vuokrausajan alkaminen ja päättyminen

Varattu viikko alkaa lauantaina klo 15.00 ja päättyy lauantaina klo 12.00. Väliaika on varattu huoneiston kuivatusta ja tarkastuskäyntiä varten.

Varustelu

Huoneisto 1 on allergiahuoneisto ja huoneistoon 2 saa tuoda lemmikkieläimiä. Huoneistot ovat täysin varusteltuja, 2-kerroksisia, 60-neliöisiä ja niissä on mm. keittiötilat, olohuone, jossa takka ja parveke, makuutilat kuudelle hengelle ja sauna. Kummassakin huoneistossa on myös astian- ja pyykinpesukoneet, mikroaaltouuni, kahvinkeitin, tv, dvd-soitin yms.

Huoneistoihin on hankittu blankkoja hissikortteja 4 kpl/huoneisto. Korteille jokainen voi ladata tarvitsemansa määrän arvoa tai laskuja. Kortit tulee käytön jälkeen palauttaa niiden säilytyspaikkaan seuraavia lomailijoita varten.

Lomapaikassa on myös huoneistojen yhteiskäytössä liiton vene Ihtinki-järven uimarannassa (matkaa noin 100 m mökin pihasta). Veneen airot löytyvät varastosta. Lämpöpistoketolppia on autoille 1 kpl/huoneisto.

Lomalaisten tulee tuoda mukanaan omat pyyhkeet ja lakanat.

Tarvittaessa voi vuokrata pyyhe- ja lakanapaketteja Mirva Pesoselta gsm 040 752 2938.

Varaaminen ja lisätietoja

Rukan sesonkiviikot julistetaan liiton jäsenten haettavaksi kaksi kertaa vuodessa, ja mikäli samalle viikolle on useampia hakijoita, viikot arvotaan. Sesonkiviikot vuokrataan kokonaisina viikkoina.
Kevään sesonkiviikkojen hakuaika viikot 35 – 39.
Vuodenvaihteen ja Ruskaviikkojen hakuaika viikot 08 – 12.

Muita lomaviikkoja voi varata ympäri vuoden. Myös yksittäisten vuorokausien vuokraaminen lyhyellä varoitusajalla on mahdollista.

Varaukset ja lisätietoja tvml.lomapaikat@gmail.com

Varausta tehdessäsi ilmoita laskutusosoite, sähköpostiosoitteesi sekä puhelinnumero, josta tarvittaessa tavoittaa vapaa-ajalla.

Kaikista varauksista peritään ennakkoon 50 euron varausmaksu ja samalla lähetetään koko viikon lasku varaajan ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen.

Siivous, astioiden ja pyykkien pesu

Varaaja vastaa lähtösiivouksesta eli paikat jätetään asialliseen ja siistiin kuntoon seuraavaa vuokraajaa varten.
Siivoustoimenpiteiden laiminlyömisestä tai puutteellisesta suorittamisesta veloitetaan 100€:n siivousmaksu.

Tupakointi ja lemmikkieläimet

Tupakointi on molemmissa huoneistossa sisällä kielletty. Huoneistoon 1 on lemmikkieläimien vieminen kielletty, koska huoneisto on allergiahuoneisto. Huoneistoon 2 on lemmikkieläimien vieminen sallittu.

Puutteet ja rikkoutumiset

Havaituista puutteista ja rikkoutumisista yms. on välittömästi ilmoitettava tvml.lomapaikat@gmail.com tai esa.annala@elisanet.fi. Varaaja on aina vastuussa huoneiston käytöstä ja vastaa vahingoista.

Huoneiston avaimen palautus

Varaajat saavat erikseen ohjeen, missä on maininta mm. avaimen palauttamisesta.

Varauksen peruuttaminen / muutokset varaukseen

Varaus voidaan peruuttaa maksutta 14 vuorokautta ennen varauksen alkamista. Sen jälkeen tehdyistä peruutuksista pidätetään peruutusmaksuna 50 euron ennakkomaksu. Lääkärintodistuksella peruutukset kuluitta.
Peruutukset osoitteeseen tvml.lomapaikat@gmail.com

Hyödyllistä tietoa Rukasta ja Kuusamosta